15 49.0138 8.38624 arrow 0 bullet 0 4000 1 0 horizontal http://www.adev.ir/blog 300 4000

تجارت الکترونیک: استراتژی بخش بندی بازار فروش شما را افزایش می دهد

فروردین 14, 1396
962 مشاهده

قبل از آنکه شما بتوانید تجربه عالی در دنیای دیجیتال کسب کنید، شما نیاز به این دارید که بدانید برای چه افرادی دارید این را خلق می کنید، و بیشتر نزدیک شوید به الگوهای قدیمی کاربرانتان، بهتر است برای این امر بیشتر با آنها ارتباط داشته باشید.

اینجا در آشا، ما به گفتگو در مورد چگونگی ایجاد تجربه دیجیتال برای کشاندن فروش تجارت الکترونیک با یک بحث در مورد هدف کاربران و افراد پرداختیم، اما فراتر از فهمیدن افراد، ما به دنبال روش دیگری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود و شخصی سازی تجربه خود پرداختیم: بخش بندی.

بخش بندی به معنی تقسیم کردن کاربران به زیر گروه های پایه بر روی یک مشخصه یا یک رفتار است. برای این پروسه هیچ پایانی نیست: بانک اطلاعاتی مشتری شما می تواند تقسیم بندی شود و در مورد هر یک از روش ها تصمیم گیری کرد، اما بهترین بخش باید منحصر به فرد، پایدار، و قابل اندازه گیری باشد.

یک استراتژی بخش بندی باید منحصراً برای رسیدن به هدف سازمان و مخاطبان شما باشد، بنابراین لیست استراتژی بخش بندی زیر را برای همه سازمان ها در نظر نگیرید. با این حال ممکن است کاربردی نیز باشد برای شما! به هر حال، موتور خود را روشن کنید و شروع کنید به فکر کردن در مورد هدف شخصی خود و فرصت های پیش رو.

به بیان ساده، بخش بندی برای شما قابل اهمیت است. در ادامه 4 بخش بندی که شما می توانید برای جدا کردن کاربران خود به گروه های کوچک و بهتر کردن ارتباط با آنها از طریق ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و یا جستجوهای پولی استفاده کنید به شما معرفی می شود.

مصالح در برابر دیجیتال

اگر شما یک مصالح فروشی دارید، شما ممکن است مشتریان خود را به این اقدام تشویق کنید که: در یک رویداد در فروشگاه شرکت کنند، به دلایلی کمک کنند، شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند، از وب سایت شما بازدید کنند و یا در خبرنامه ایمیلی شما عضو شوند.

گرچه اکنون سال 2017 است، و کسب و کار شما از یک مصالح فروشی فراتر است. در تمام جهان مشتریان بالقوه در دسترس شما وجود دارد، و مشتریانی که در 5000 کیلومتر دورتر از زندگی می کنند و ممکن است به پیام بازاریابی متفاوتی از آنهایی که با یک فنجان چای سرگردان در صبح جمعه اند نیاز داشته باشند.

کاربران دیجیتالی ممکن است وجه اشتراک زیادی با مشتریان حضوری فروشگاه ها داشته باشند. با این حال، پیام خود باید متفاوت باشد.

استفاده از بخش بندی مصالح در مقابل مشتریان دیجیتالی، شروع یادگیری شما با هر زیر گروه از مخاطبان به طور خاص است.

درگیر شده در مقابل درگیر نشده

تنها ضمانت در مورد مشتریان شما و مشتریان بالقوه این است که عادت های آنها غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

ممکن است افراد کمی صادقانه ایمیل های خبرنامه ای که شما ارسال کرده اید را باز کنند. افراد دیگری ممکن است همواره ایمیل هایی که ارسال می کنید را رد کنند. افراد دیگری ممکن است این بین قرار داشته باشند، در میان طیف وسیعی از عادت های کاربران.

MailChimp، برای استفاده از یک مثال رایج، به شما یک ویژگی بخش بندی می دهد، شامل قابلیت بخش بندی اعضای خبرنامه که:

  • یکی یا همه ایمیل های 5 کمپین آخر را باز کرده اند
  • یکی یا همه ایمیل های 5 کمپین آخر را باز نکرده اند
  • هیچ کلیکی در 5 کمپین آخر نکرده اند

با استفاده از دومین قابلیت بالا، کمپین بعدی شما می تواند مشتریان درگیر نشده را هدف گیری کند، و شما می توانید باز هم ایمیل های کمپین قبل را ارسال کنید و مطمئن هستید که هیچ کدام از محتوایی که قبلا ارسال کرده اید مصرف نشده اند.

مشتریان همیشگی در مقابل مشتریان یکباره

وقتی شما رصد می کنید که کدام مشتری از شما خرید می کند، شما می توانید آنها را در بخش مشتریان یکباره، همیشگی، و یا مشتریان وفادار، و همچنین غیر مشتری ها قرار دهید.

در انجام این کار، شما می توانید اثر بخشی محتوا را در برابر هر یک از بخش ها را جداگانه اندازه گیری کنید، از داده های دریافتی بیاموزید، و در تلاش های بازاریابی بعدی به کار گیرید.

اگر قسمتی از محتوای کمپین ایمیل مارکتینگ بعدی که شما تولید می کنید نرخ کلیک بالاتر از حد انتظار از غیر مشتری ها داشت، در اینجا شما می توانید از این محتوا در قسمت های مشتریان بالقوه هم استفاده کنید.

کالا در برابر کالا

شما محصولات متفاوتی می فروشید بنابراین درخواست های شما از طرف مردمان مختلفی می باشد.

اگر شما آبرنگ می خرید، تنها نمی خواهید که کوه هود را ترسیم کنید و آبرنگ را دور اندازید. شما همچنین می خواهید که کوه های دیگر، رودخانه ها، و جاهای دیدنی در آرگن را نقاشی کنید.

با استفاده از بخش بندی، شما می توانید گروه هایی ایجاد کنید تا کالاهایی که کاربران به آنها علاقمند هستند معرفی شود.

وقتی مشتری شما به نقاشی کردن تم های هاوایی علاقه دارد، شما میتوانید محتوای مربوط به هاوایی در ایمیل مارکتینگ ارسال نمایید، هدفگیری دوباره آنها در AdWords.

بخش بندی مخاطبان خود بر اساس کالاهای مورد علاقه آنها شما را موفقتر می سازند زمانی که با لذت بازاریابی خود را دنبال می کنید و مشتریان بالقوه خود را برای دومین بار، سومین بار و چهارمین بار می بینید.

بخش بندی به شما این فرصت را می دهد تا پیام خود را شخصی سازی کنید. یک مطالعه از گارتر پیش بینی کرده است که یک کمپین شخصی سازی شده 20 درصد فروش را در سال 2018 افزایش می دهد، و بخش بندی دست به دست می شود.

هیچ کمبودی در بازاریابی دیجیتال برای کمک کردن به بخش بندی و شخصی سازی پیام شما وجود ندارد، اما استراتژی شما هزینه بر نیست. شما همین امروز می توانید با یک پایگاه داده مشتریان و پلتفرم های بازاریابی (MailChimp، AdWords، Facebook Ads Manager) برای بخش بندی استفاده کنید، و روز به روز بهتر شدن فروش در کسب و کار اینترنتی خود را مشاهده کنید.

دیدگاه ها 1
  • آذر 7, 1396 at 11:56
    ادوردز

    با تشکر از مطلب خوبتان

دیدگاه خود را در مورد این مطلب درج کنید