15 49.0138 8.38624 arrow 0 bullet 0 4000 1 0 horizontal http://www.adev.ir/blog 300 4000

6 راه برای بهبود حضور شما در شبکه های اجتماعی

آبان 19, 1395
690 مشاهده

شبکه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند به منظور پرورش روابط پرمعنا، شناخته تر شدن برند شما و ایجاد حس اعتماد در مشتریان می باشد. پیوندهای ارتباطی نیز از این قائده مستثنی نیست. بدون توجه به اینکه شما به تازگی وارد عرصه ی رقابت در ارائه شبکه خود شده اید و یا چندین سال است که مدیریت فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام را بر عهده دارید، شبکه های اجتماعی قدرتی برای پرورش کاربران فعال و واقعی در مقایسه با دیگر ابزارهای بازاریابی به حساب می آیند. اما اگر شما اهداف روشن و یا یک چشم انداز استراتژیک برای هر شبکه اجتماعی ندارید باید روی کاربران بالقوه خود نیز حساب باز کنید.

به منظور بهتر شدن ساخت پیوندهای ارتباطی قوی در شبکه های اجتماعی در این مقاله 6 راه برای بهبود ارائه شبکه ها آورده شده است.

1- یک مک‌گایور باشید

Filene، یک موسسه تحقیقاتی که متخصص در مسائل پیوندهای ارتباطی و مسائل مالی است، در گزارش خود نوع شخصیت شبکه های اجتماعی متمایز را از سمت ارائه به هدف به صورت توسعه استراتژی های شبکه های اجتماعی و فاصله جغرافیایی برای پیوندهای اجتماعی شناسایی کرده است. در این گزارش، 40 درصد پیوندهای ارتباطی به عنوان شبکه های اجتماعی Monogamist تعریف شده اند و این به این معنی است که آنها فقط از یک شبکه اجتماعی مانند فیس بوک برای تعامل با کاربران خود استفاده می کنند و کاملا در رسانه های دیگر مانند توییتر و اینستاگرام ضعیف عمل می کنند. 27 درصد دیگر از پیوندهای اجتماعی Integrator نامیده می شوند که در رسانه های مختلفی فعالیت می کنند اما محتوای یکسانی را در آنها به اشتراک می گذارند و یک ارتباط یکپارچه در رسانه ها خواهند داشت.

موفقترین گروه که MacGyver نامیده می شود (7 درصد باقیمانده) از تمام پتانسیل های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که MacGyver ها اطلاعات خلاقانه و با منابع متعبر را با توجه به نیاز کاربران ارائه می دهند. به طور خاص MacGyverها فعالیت های زیر را انجام می دهند:

  •  حفظ حضور فعال و تعامل با کاربران در رسانه های اجتماعی
  •  ارائه محتوای با ارزش و مجزا در هر پلتفرم
  •  استفاده از واژه هایی با مفهوم “ما”
  •  ارسال مطالب از دیدگاه یک انسان نه یک شرکت

2- تحقیق در رابطه با مخاطبان خود

شما باید مخاطبان خود را در شبکه های اجتماعی از قبل بشناسید تا بدانید چگونه می توانید با آنها ارتباط ایجاد نمایید. این بدین معنی است که شما باید تحقیقات کاملی در رابطه با کاربران خود انجام دهید. شما می توانید با استفاده از ابزارهای متنوع آنلاین کاربران با ارزش (آنهایی که زمان زیادی را در سایت شما گذرانده اند) خود را شناسایی کنید.

اغلب ابزارهای مدیریتی شبکه های اجتماعی برخی از معیارهای اساسی و اطلاعات فردی را برای شما فراهم می کند، اما اگر پیوند ارتباطی شما راه حل دیگری را نیاز دارد، SumAll یک ابزار مناسب برای کنترل ترافیک وب سایت و همچنین تمام پلتفرم های اجتماعی مرتبط با آن مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام می باشد. شما می توانید هشدارهای ایمیل برای گزارشات معتددی تنظیم کنید تا اطلاعات دنبال کنندگان برایتان به طور منظم ارسال گردد.

شما احتمالا با طرز استفاده و کنترل ترافیک وب سایت از طریق گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) آشنا هستید. سوشیال آنالیتیکس (Social Analytics) یکی دیگر از ابزارهای مفید گوگل است که به شما می گوید چگونه به اشتراک گذاری مطالب در سایت شما می تواند به افزایش رتبه و ترافیک سایت شما منجر شود.

3- تهیه پیش نویس استراتژی رسانه های اجتماعی

تنها داشتن یک فیس بوک بدون حضور کافی در آن در این دوره که شبکه های اجتماعی رشد استراستوفری دارند برای رقابت کردن کافی نیست. اگر شما می خواهید یک رقابت درست ایجاد نمایید باید پیوند ارتباطی شما از یک استراتژی اجتماعی خوب پیروی کنید تا مخاطبان خود را با هدف خود درگیر نمایید و آن ها را با چشم انداز خود ارتباط دهید و برای تحقق اهداف خود تلاش کنید. در استراتژی شما، بهتر است کاملا واضح باشد که هدف شما مشخص باشد و تمام کاربران آن را بدانند. به طور مثال، رشد عضوگیری شما با استفاده از ابزارها و منابع به منظور موفقیت های مالی.

4- ایجاد تقویم محتوا

بسیاری از پیوندهای ارتباطی ابتکارات رسانه ای خود را به کارکنانی واگذار می کنند که خودسرانه تصمیم می گیرند که بسیاری از آنها در فعالیت در شبکه های اجتماعی و بررسی آمارها تجربه کافی را ندارند. با توجه به گزارش Filene تلاش یک پیوند ارتباطی به صورت زیر تعریف می گردد : “ما در رسانه های اجتماعی هر زمان که وقت داشته باشیم فعالیت می کنیم، هر زمان که فرصتی باشد پست می گذاریم و زمان و تقویم واضحی برای اینکار نداریم و فقط پیوند را محکم نگه می داریم. ”

زمانی که آخرین توییت از سوی مدیر یک شرکت منتشر می شود، باید توجه داشته باشیم که تمام اعضای دیگر با یک تقویم کاری برای رساندن پیام منتشر شده به کاربران فعالیت نمایند. به علاوه، با توجه به اینکه تمام مطالب از قبل برنامه ریزی شده است، شما می توانید با برنامه ریزی برای اهداف که همان کاربران هستند در زمان های مشخصی به انتشار آنها بپردازید تا بازخورد بهتری کسب کنید.

5- اشتراک گذاری مطالبی که توسط اعضا تولید شده است

در میان کاربران فعال، 40 درصد از پیوند های اعتباری زمانی که نظرات کاربران خود را به اشتراک می گذارند بازخوردهای مثبتی از کاربران خود در نظرهای آنها کسب می کنند. به ویژه، پست هایی که مربوط به اتفاقات بیرون از شرکت و یا افراد شرکت اتفاق می افتد مانند تصاویر کارمندان، شرکت اعضا در یک غذای چند نفره و … بسیار موثر خواهند بود. پست هایی که در آنها نظرات دلسوزانه باشد بسیار کارآمد تر از پست هایی در ارتباط با نرخ مالی، محصولات، خدمات و از این مسائل است.

مانند MacGyver، پیوندهای ارتباطی موفق از مطالب ساخته شده از مطالب کاربران استفاده می کنند تا بتوانند مطالب واقعی تر را به اشتراک بگذارنند. در نتیجه ارتباط بهتری با کاربران برقرار می شود.

6- استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی

وب سایت ها با ابزارهای بسیار زیادی برای مدیریت و تجزیه و تحلیل کارایی شبکه های اجتماعی اشباع شده اند. به طور مثال، Facebook Insight به شما می گوید دقیقا چند نفر در هفته گذشته صفحه شما را پسندیده اند و چند نفر آن را به اشتراک گذاشته و یا در آن نظر گذاشته اند و یا حتی آن را خوانده اند. برای کاربران توییتر، TweetDeck و HootSuite به شما اجازه می دهند تا پست های خود را در تاریخ و زمان مشخصی برنامه ریزی کنید و به اشتراک بگذارید. همچنین Followerwonk به شما کمک می کند تا گزارشاتی از کاربران خود و فعالیت آنها تهیه کنید. به علاوه، Social Mention ابزار دیگری است که مانند Google Alerts به شما پست هایی را معرفی می کند که در شبکه های اجتماعی مختلف جذابیت بیشتری از نگاه کاربران داشته اند و در نتیجه شما بتوانید بفهمید کاربران درباره شما چه می گویند.

ابزارهای بی شمار دیگری وجود دارد، APIها و ابزارهای آمارگیری به شما کمک می کنند تا به آسانی شبکه های اجتماعی خود را بررسی کنید. در اینجا 50 ابزار  برای شبکه های اجتماعی وجود دارد که شما را در بهتر شدن پیوندهای ارتباطی کمک می کند.

دیدگاه ها 0

دیدگاه خود را در مورد این مطلب درج کنید