15 49.0138 8.38624 arrow 0 bullet 0 4000 1 0 horizontal http://www.adev.ir/blog 300 4000

نگه داشتن کاربران در سایت با استفاده از محتوا

فروردین 20, 1396
783 مشاهده

بازاریابی اینترنتی می تواند یک ابزار قدرتمند و سودآور باشد بدین معنی که به انتقال پیام شما و فروش برند شما کمک شایانی می کند. تفاوتی که در بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی (رسانه هایی همانند تلویزیون، رادیو و رسانه های چاپی) وجود دارد این است که در بازاریابی اینترنتی می تواند به صورت تعاملی و رو در رو باشد ولی در رسانه هایی همچون تلویزیون، رادیو و چاپ بیشتر غیرفعال اند.

مخاطبان شما آنلاین هستند برای خواندن و یادگیری. با این حال، بسیاری از وب سایت ها که قربانی کاهش مخاطبان می شوند فقط دست به ارائه محتوای غیرفعال می زنند، کسب و کار شما نیاز به ایجاد یک محتوا برای جلب توجه مخاطبان و نگه داشتن آنها در قلب محتوا باشد. چگونه می توان این کار را انجام داد؟ “با استفاده از محتوای تعاملی”

محتوای تعاملی این قابلیت را در اختیار تیم شما می گذارد تا با شکستن پیام خود به متن های کوچکتر و تکه های قابل هضم، به مخاطب خود در درک محتوا کمک کنید. علاوه بر این، محتوای تعاملی اجازه می دهد تا شما با تفکیک دیوارهایی از متن در صفحه های خود به محتوای بصری جذاب اطلاعات را به مخاطب انتقال دهید.

این مزیت مجموعه شماست زیرا کاربران بیشتر علاقه به مشغول شدن و مصرف محتوای شما می شوند زمانی که ارائه شما بصورت سرگرمی و راه های جالب باشد.

نمونه محتوای تعاملی 1

آزمون ها

در این ایده برای کسب و کار شما به اشتراک گذاشتن یک آزمون با مخاطبان ممکن است جرقه گِلِه کردن و گفتن جمله “جدی می گی؟” باشد!! اما واقعیت این است که، آزمون ها کار می کنند (جواب می دهند) و مردم این آزمون ها را انجام می دهند مخصوصاً اگر آنها بخواهند بدانند چه کسی دوستان واقعی او در فیسبوک هستند 🙂 .

نمونه محتوای تعاملی 2

تصاویر متحرک یا شکلک ها

آنها تو را به خنده وا می دارند، و شما آنها را دوست دارید. هر وقت شما بتوانید حس بهتری در افراد ایجاد کنید این به نفع کسب و کار شماست. حس خوب ساختن برای افراد آنها را مجاب به ساخت مجدد این حس می کند، به این معنی که آنها مجدد به وب برای تعامل با برند شما به وب سایت شما باز می گردند.

نمونه محتوای تعاملی 3

ویدئوها

ویدئوها باعث می شوند تا افراد وقت بیشتری را در وب سایت شما بگذرانند. آنها به انتقال کامل پیام، سادگی درک پیام، رشد مخاطبان و رشد کسب و کار شما کمک می کنند.

قوانینی که باید هنگام ساخت محتوای تعاملی رعایت کنید

مطمئن شوید مطلبتان جلب توجه می کند

مطالب زیادی در سراسر وب برای مبارزه در جلب توجه وجود دارد، این یک مسئله طبیعی است و نمی تواند شما را از تولید محتوا باز دارد (تولید محتوای بهتر).

محتوای شما نیاز به توجه دارد، بصورتی که مخاطب شما در جستجو به سمت مطلب شما سُر بخورد و بگوید “اوه، این چیه؟!!” سپس مطلب را مشاهده کند.

محتوای تعاملی می تواند توجه مخاطب شما را جلب کند و به طوری باشد که مخاطب در قسمتی از ذهن خود از مسئله لذت ببرد و بخواهد که پازل را تکمیل کند، این زمان بر است.

نمونه محتوای تعاملی 4

محتوا

محتوا های بسیار زیادی و متنوعی وجود دارد تا شما برای برندتان تولید کنید. کسب و کار شما میتواند محتوایی که بر روی برند متمرکز شده ایجاد کند یا یک مسابقه که ممکن است یک رویداد مشهور را به دوش می کشد، مانند شرط بندی جنون مدنس در NCAA. محتوای تعاملی این امکان را فراهم می کند که کاربران شما در محتوا روی خودشان سرمایه گذاری کنند، اگر آنها برنده شوند، این علاقه در آنها ایجاد می شود که مطلب را به اشتراک بگذارند.

نمونه محتوای تعاملی 5

بازی ها

همه بازی کردن را دوست دارند، کسب و کار شما می تواند از طریق یک بازی سودآور باشد. بازی ها کمک می کنند تا افراد زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند.

نمونه محتوای تعاملی 6

رتبه بندی ها (نظرسنجی)

رتبه بندی ها یک راه بزرگ برای مشغول کردن مخاطبان و دریافت بازخورد می باشند. شما می توانید با قرار دادن یک نظرسنجی در پایین صفحه با یک سوال ساده، “مطلب فوق مفید بود؟” به کاربران خود قدرت دهید و یک ابزاری ساده همچون رتبه بندی کافی است تا با مخاطبان تعامل داشته باشید.

مطمئن شوید که توجه مخاطبان شما به مطلب جلب می شود

جلب توجه مخاطبان شما عالی است، اما دریافت همه این توجه نیاز به یک فریاد بلند دارد تا افرادی که اطراف هستند توجهشان به شما جلب شود. دامنه توجه انسان به حدود 8 ثانیه کاهش یافته است. این شوخی نیست: با توجه به برخی تحقیقات انجام شده در سال 2000 در کانادا دریافت شده که میانگین زمان توجه افراد از 12 ثانیه به 8 ثانیه کاهش یافته است. این زمان کمتر از زمان فراموشی ماهی قرمز است.

محتوایی که تیم شما ایجاد می کند نیاز به جلب و نگهداری توجه مخاطبان شما است. این زمان بیشتری برای اعتمادسازی برند شما به شما می دهد و شانس کلیک مخاطبان شما روی دکمه CTA را افزایش می دهد. داشتن تمرکز مخاطبان شما تنها چیزی است که محتوای شما به آن نیاز دارد.

مطمئن شوید تعامل با مخاطب آسان است

وب سایت شما ممکن است با انعطاف پذیری بالایی ساخته نشده باشد بنابراین بعضی مواقع شما ممکن است نیاز داشته باشید محتوای تعاملی خود را با آن چیزی که دارید ایجاد کنید. این مشکلی ندارد، تنها کافیست شما در این باره باهوش باشید.

در نتیجه

راه های بسیاری برای ایجاد محتوای تعاملی وجود دارد، روش های معرفی شده تنها چند مثال اندک بودند. مطمئن شوید وقتی شما محتوایی ایجاد می کنید مخاطبان با آن می آمیزند با جلب توجه به سرفصل ها بنابراین جلب توجه به محتوای شما آسان تر می شود.

دیدگاه ها 0

دیدگاه خود را در مورد این مطلب درج کنید